Wortel campagne ‘the making of’

Wortel campagne ‘the making of’

Onze nieuwe campagne om Gedeelde Weelde in en om Maastricht zichtbaar te maken voor onbekende toekomstige klanten en leden is gelanceerd. We nemen jullie graag mee met een kijkje achter de schermen. Want hoe kwam deze campagne tot stand? Christiane, Claire, Robin en Sjuul van de Werkgroep Communicatie nemen je mee…

Claire
‘Het idee van de campagne kwam ter sprake in een van onze communicatie vergaderingen. Robin en Svea hadden al gesproken over het idee van een fotoshoot in een badkuip met wortels, maar niemand van de communicatiegroep had tijd om dit plan uit te werken. Ik werd meteen enthousiast want ik kon mij deze fotoshoot ook helemaal inbeelden, dus gaf ik aan dat ik dit project wel op me wilde nemen. Achteraf gezien was het plannen niet zo veel werk, maar je moet het natuurlijk wel even goed en afstemmen en overleggen. Gelukkig hebben we alles intern kunnen regelen, eigenlijk alles kwam wel via Gedeelde Weelde of de leden ervan. De wortels, de badkuip, de fotografe, de modellen. Zo handig wat je allemaal kunt regelen binnen zo’n community! De dag van de fotoshoot was ook erg leuk, de locatie was zo mooi en het was half oktober dus het begon al flink wat kouder te worden. Gelukkig hebben we onze modellen Svea en Mark helemaal ingepakt met dekens tussen de shoot door. En hebben we natuurlijk met z’n alle ons helemaal volgegeten aan wortels!’


Claire test het bad voordat de Svea en Mark in actie komen. (Foto door Anne Lefevre)

Robin
‘Onze nieuwe campagne gaat over gezonde, pure voeding. Want in een jaar waarin onze gezondheid onder een vergrootglas heeft gelegen (en nog ligt), hoort ook aandacht voor een gezonde levensstijl. De kracht van lokale, verse en biologische voeding is daarbij natuurlijk onmisbaar. Daaruit voort vloeide het beeld van een weelderig bad vol Nederlandse Demeter wortels, een echte Hollandse groente in de kleur van Gedeelde Weelde, en boordevol vitamine c en andere belangrijke vitaminen en mineralen. En niet te missen, onze leden Svea en Mark die genieten van elkaar, de frisse buitenlucht en een weelde aan wortels.’

De eerste schets die vorig jaar werd gemaakt.

Christiane
‘Na onze campagne rondom de opening van de winkel was het tijd om weer eens voor extra zichtbaarheid van de winkel te zorgen. Ons streven is sowieso om dat één keer per jaar (wat groter) te doen. Want ja, natuurlijk weten al veel mensen de weg naar Gedeelde Weelde te vinden, maar er zijn ook nog genoeg mensen die onze naam misschien een keer gehoord hebben maar die nog niet zijn komen kijken. Erbij komt dat we al sinds maanden geen activiteiten kunnen organiseren; normaal gesproken zijn dit mooie gelegenheden om nieuwe mensen kennis te laten maken met de winkel. Dat kan momenteel niet en daarom zoeken we naar andere manieren om toch zichtbaar te zijn. Hoe gaaf is het trouwens dat we voor zo’n campagne alle kwaliteiten zelf in huis hebben: een fotografe, werkgroepleden die het leuk vinden om een badkuip en equipment te organiseren, een vormgever, enzovoort. Die samenwerking geeft energie. En die vrolijkheid, de goede moed die we op zo’n moment in de groep voelen, die hebben we ook geprobeerd over te brengen in het beeld en de slogan: Blijf gezond, blijf verbonden.’

Sjuul
‘Ik viel, als nieuw meewerkend lid van de coöperatie, in november 2020 meteen met mijn neus in de boter. In de tweewekelijkse digitale vergadering van de werkgroep communicatie lag er een vergevorderd plan om deze postercampagne te maken. De fotoshoot was aanstaande en de laatste afspraken rondom de productie stonden op de agenda. Het globale idee om je te baden in groente van de lokale voedselproducenten sprak me aan. Echt enthousiast werd ik toen ik de eerste sfeerbeelden zag die tijdens de opnamedag via de groepsapp binnen kwamen.
Het gesprek in de werkgroep over de definitieve vormgeving van de poster was uitnodigend; er was tijd voor overwegingen. Iedereen had vanuit zijn of haar achtergrond en invalshoek een inbreng.
De creatieve samenwerking die er binnen de Gedeelde Weelde mogelijk is, smaakt naar meer interessante projecten.’


‘Wortelaanzoek door King Carrot the 1st.’ – Svea (Foto door Anne Lefevre)


Anne Lefevre (mallemuze.com) maakte de foto’s en creëerde een sfeer van vertrouwen – door de toffe begeleiding van Anne konden de eco-modellen niet wortel schieten.

(Foto door Anne Lefevre)

Wil je reageren of lijkt het je leuk om ook actief te worden in de Werkgroep Communicatie, stuur dan een mail naar communicatie@gedeeldeweelde.nl



Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
en blijf op de hoogte van het allerlaatste nieuws